Gelukkig weer verbetering (week 3/4)

Dinsdag ben ik naar de orthopeed geweest. Operatie is nu precies 3 weken geleden. Gelukkig was de pijn eindelijk iets minder. De orthopeed kon de extreme pijn niet helemaal verklaren. Het was waarschijnlijk een zenuw wat onder druk stond door vocht. Soort kink in de kabel. Ik mocht wel weer lopen en naar de fysio van hem. Woensdag was de pijn helemaal weg. Ik was echt zo blij! Alsof er niks was gebeurd. Best gek.

En weer verder waar we gebleven waren. Bij de fysio weer rustig mijn bovenbeen leren aanspannen, die kracht is wel helemaal weg. Het lukt me niet om mijn knie te strekken of mijn bovenbeenspier aan te spannen. Ik probeer het wel aan te sturen, maar tevergeefs. Ondanks de terugslag ga ik er weer met volle moed tegen aan!

In huis zonder krukken lopen (week 4/5)

Gelukkig is de pijn niet meer terug gekomen. Met de oefeningen voel ik nog wel snel de plek op mijn scheen en ik merk dat ik gewoon echt geen kracht meer in mijn been heb. Ik mocht bij de fysio met een klein beetje tegenweerstand mijn been strekken, dat ging wel goed eigenlijk. Aan de ene kant vind ik het heel raar dat ik zo weinig kracht kan zetten maar aan de andere kant ben ik ook blij dat ik mijn been weer een beetje kan gebruiken. Het lopen gaat ook weer wat soepeler. Vanaf vrijdag mag ik in huis zonder kruk lopen! Weer een stap in de goede richting. Ik moet nog wel veel rust nemen en de verveling begint wel een beetje toe te slaan. Ben ook erg blij met mijn inkleur boek voor volwassen die ik kado heb gekregen :).

Yes ik kan een beetje squatten (week 5/6)

Het begin van de squat is er! Ben helemaal blij. Wel met nog wat steun, zelfstandig doet het nog pijn. Het voelt wel goed om mijn knie weer verder uit te dagen. Het strekken van mijn knie blijft lastig. Het lukt me gewoon niet om tijdens het lopen mijn knie door te strekken. Blijft hard werken om dit voor elkaar te krijgen. Ik vind het ook heel gek dat ik liggend of zittend mijn been niet kan optillen. Ik krijg mijn knie wel omhoog maar mijn voet krijg ik gewoon niet van de vloer.

 

Nieuw hier? En benieuwd wat er aan vooraf ging? Lees het in het eerste blog van Laura

Laura Stigter

Laura Stigter

Vitaliteitscoach

Na een aantal jaren werkzaam te zijn in de fitness branche miste ik constant duidelijkheid. Veel opleidingen gebruiken nog oude onderzoeken die al meerdere malen zijn vernieuwd. Je doet iets omdat iemand het je zo vertelt. Ze doen het zelf immers al jaren zo. Hierdoor leer je niet dat er een nieuwe kijk op bijvoorbeeld bepaalde bewegingen komen waardoor sommige oefeningen ineens anders moeten. Ik had altijd het idee tussen wal en schip in te hangen omdat iedereen wat anders zegt. Dit veranderde toen ik Peter leerde kennen. Hij gaf mij ineens duidelijkheid en hij kon het ook nog eens wetenschappelijk onderbouwen. Ik kreeg de kans om de opleiding voor vitaliteitscoach te gaan doen. Door deze opleiding ben ik cursus gaan geven. Zo kan ik meer mensen zekerheid geven over welke oefeningen je nu wel en niet kan doen om bijvoorbeeld je rug te versterken. Hoe je beter en sneller kan hardlopen zonder meer kilometers te maken. Of hoe je nu een gezond eetpatroon kan krijgen zonder een bepaalde dieet stroming te volgen. Hierdoor geef je mensen weer het vertrouwen dat ze het zelf kunnen en niet afhankelijk blijven.

Meld je aan voor de nieuwsbrief van MoVital en mis geen blog meer

Anderen bekeken ook:

Wat heb ik gedaan dat ik zo veel pijn en stijfheid heb in mijn nek?

Wat heb ik gedaan dat ik zo veel pijn en stijfheid heb in mijn nek?

In deze blog vertel ik wat ik heb gedaan om minder nekpijn te krijgen. Conclusie:
Langdurig dezelfde houding of veel hetzelfde, vindt je lichaam bedreigend. Pijn en stijfheid zijn manieren van je lichaam om dat duidelijk te maken. Respecteer dat signaal en doe die dag iets anders. In mijn voorbeeld was dat wandelen in een groene omgeving. Even niet achter mijn laptop zitten. Rustig en ontspannen bewegen en tussentijds oefeningen doen!

Lees meer
Wat heb ik gedaan dat ik zo veel pijn en stijfheid heb in mijn nek?

Wat heb ik gedaan dat ik zo veel pijn en stijfheid heb in mijn nek?

In deze blog vertel ik wat ik heb gedaan om minder nekpijn te krijgen. Conclusie:
Langdurig dezelfde houding of veel hetzelfde, vindt je lichaam bedreigend. Pijn en stijfheid zijn manieren van je lichaam om dat duidelijk te maken. Respecteer dat signaal en doe die dag iets anders. In mijn voorbeeld was dat wandelen in een groene omgeving. Even niet achter mijn laptop zitten. Rustig en ontspannen bewegen en tussentijds oefeningen doen!

Lees meer