Houding is belangrijk!

Maar wat is het belang van houding als het gaat om pijn? Dr. Greg Lehman, BKin, MSc, DC, MScPT, legt uit wanneer biomechanica (beweegpatronen en belasting) en houding belangrijk zijn en wanneer niet. Daarbij deelt hij actuele onderzoeken naar de relatie tussen de biomechanische factoren (houding en beweging) en pijn. Daarbij stelt hij de gemeenschappelijke overtuigingen van zowel patiënten als artsen ter discussie. 

Belangrijke regels:

  1. Varieer in houding en beweging
  2. Voorkom daarmee hoog volume (overbelasting) op een beweging of houding

Meer over houding bij rugpijn

In onze Cursus BackPerformance “bewegen zonder de stress van rugpijn” wordt houding met nog vele andere onderwerpen uitgebreid besproken. Het onderwerp houding is gratis te bekijken via MoVital Member. Alleen als je ingelogd bent als MoVital Member kun je de video zien. Klik hier om MoVital Member te worden.

Zie hier de gratis introductiecursus/workshop van BackPerformance beschikbaar met als item “houding”

[it-exchange-member-content membership_ids=”2142″] [/it-exchange-member-content]

Bron:

Voor meer informatie over Dr. Greg Lehman: http://www.greglehman.ca
Meer materiaal van FXNL Media: http://www.fxnlmedia.com

Meld je aan voor de nieuwsbrief van MoVital en mis geen blog meer

Anderen bekeken ook:

Welke zorgverzekeraar kies jij?

Welke zorgverzekeraar kies jij?

Tot de jaarwisseling kun jij nog wisselen van zorgverzekeraar. Uit gemak en gevoel van zekerheid zijn we vaak geneigd om bij dezelfde zorgverzekeraar te blijven. Toch loont het vaak om naar andere zorgverzekeraars te kijken. Wat vergoedt jouw zorgverzekeraar? Heb jij...

Lees meer
Wat heb ik gedaan dat ik zo veel pijn en stijfheid heb in mijn nek?

Wat heb ik gedaan dat ik zo veel pijn en stijfheid heb in mijn nek?

In deze blog vertel ik wat ik heb gedaan om minder nekpijn te krijgen. Conclusie:
Langdurig dezelfde houding of veel hetzelfde, vindt je lichaam bedreigend. Pijn en stijfheid zijn manieren van je lichaam om dat duidelijk te maken. Respecteer dat signaal en doe die dag iets anders. In mijn voorbeeld was dat wandelen in een groene omgeving. Even niet achter mijn laptop zitten. Rustig en ontspannen bewegen en tussentijds oefeningen doen!

Lees meer