Oefeningen tweede fase centreren

Verbeter beweeg vrijheid

Bewegen is goed, goed bewegen is beter!

Op advies van de behandelende therapeut kun je hier zelfbehandeling oefeningen bekijken. Houd je aan de intensiteit en aantal herhalingen die zijn opgegeven en doe alleen de oefeningen die geadviseerd zijn door je behandelend therapeut. Blijf zelf verantwoordelijk voor de uitvoering van de oefeningen en aantal herhalingen. Tenzij aangegeven door je behandelende therapeut zijn alle oefeningen pijnvrij!

Intrinsieke voetspieren trainen

In deze video vertelt Andreo Spina van Functional Range Conditioning (FRC) het belang van de functie van onze voetspieren met bijhorende oefeningen en opbouw. Ook MoVital is gecertificeerd in FRC en FRR.

Optimale schouderfunctie (FRC)

In deze video vertelt Andreo Spina over het belang van volledige bewegingsvrijheid van gewrichten. Onze gewrichten, vooral onze schoudergewrichten, zijn ontworpen om vrij te bewegen. Als uw schoudergewricht niet zo soepel is zoals het hoort, gebruik deze oefening dagelijks drie tot zes herhalingen.

Optimale heupfunctie (FRC)

In deze video vertelt Andreo Spina over het belang van volledige bewegingsvrijheid van gewrichten. Onze gewrichten, vooral onze schouder en heupgewrichten. Gebruik deze oefening de 1 tot 4x per week.

Warming-up hardlopen

In deze video uit 2013 geeft Peter oefeningen die onderdeel kunnen zijn van je warming-up.

Voor een completere warming-up, opbouw, preventie en prestatie bevorderende oefeningen met uitleg verwijzen we graag naar onze cursus: Runner’s High 

Veel gestelde vragen over de basis van pijnvrij en goed bewegen.

Mogen de oefeningen pijn geven?
Nee. Het doel van de oefeningen is het gezond houden van het beweegapparaat. Dit zorgt eerder voor pijnverlichting! Probeer de intensiteit en beweeguitslag aan te passen op pijnvrij bewegen. Je lichaam zal je belonen!
Hoe vaak moet ik de oefening doen?

Het belangrijkste is dat je elke dag oefeningen doet. Het is verstandig de frequentie (hoeveelheid) te laten afhangen van hoe je je voelt. Stel jezelf de vraag: “Hoe fit ben ik om oefeningen te doen?”

  • Goed: 4 setjes van 3 tot 10 herhalingen
  • Matig: 1 setjes van 3 tot 10 herhalingen
  • Slecht: 1 setje van 3 herhalingen

 

Vraag over de oefening